Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke Onnekink - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anke Onnekink - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Anke

16 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Helleeeeeeu!

Het is 2013, dus tijd voor mijn eerste blog van dit jaar! Er is alweer wat tijd overheen gegaan en de tijd heeft niet stil gestaan, echt, bizar hoe snel de tijd hier vliegt. De laatste keer dat ik schreef, was het kerst en bevond ik me in een appartement in Sydney. Daar hebben we het echt enorm naar ons zin gehad, het was echt heel erg leuk. We hadden leuke huisgenoten: een Schot en een meisje uit Australie. Met de Schot hebben we veel dagen voor de enorme mega tv gehangen en programma's als Geordie Shore and The Valleys (programma's op mtv die nog echt een paar tikkeltjes erger dan Jersey Shore zijn, haha). Nu klonk het alsof we heel lui waren, maar dat was zeer zeker niet het geval! We zijn namelijk nog vaak de stad ingegaan om met oude hostelgangers naar het strand te gaan of om gewoon lekker door de stad rond te lopen. Ook hebben we veel gechilld met een paar Fransen die eerst ook in ons hostel zaten, maar verhuisd waren naar een appartement dicht bij het onze. Op tweede kerstdag kwamen ze bij ons en hebben we pasta gekookt en een aantal dagen later gingen wij terug om hun kookkunsten te aanschouwen en mijngod, wat was dat hemels. Het duurde uren voor alle gangen klaar waren en we begonnen pas om 23.30 met het diner, maar dan heb je ook wat...! Zoals ik al zei, de tijd vloog voorbij die dagen en ineens was het alweer 31 december!

We hebben 2012 echt helemaal top afgesloten. Op oudjaarsdag hadden we eerst een barbeque op Bronte beach met mensen uit Jolly Swagman. Dat was echt super leuk en helaas moesten we alweer veels te vroeg weg om ons klaar te maken voor ons oud&nieuw "penthouse"feest. We waren dus uitgenodigd door een Australische jongen om oud en nieuw met hem en zijn vrienden die in het bezit van mooie stulpjes zijn, te vieren. Eerst gingen we naar huis nummer 1 om daar te bbq'en en vervolgens moesten we nog een heel stuk lopen naar huis nummer 2 met een heel mooi uitzicht over de harbour bridge, waar HET bekende vuurwerk is. Huis nummer 2 was echt bizar mooi, een megavilla, maar dus geen penthouse. Dat deerde echter niet, want het uitzicht over de brug was perfect en om 00.00 hadden wij een perfect uitzicht, het was echt heel gaaf om te zien. Wel raar om op zo'n moment niet omgeven te zijn door vrienden en familie die je dan het beste wenst met drie zoenen. Hier was het gewoon: Happy new year roepen en naar het vuurwerk kijken met mensen die je eigenlijk helemaal niet kent. Enfin, het was een zeer geslaagde avond en we hebben het ook weer mooi licht zien worden..

Veel tijd om bij te komen, hadden we niet, want op 2 januari gingen we er alweer vandoor! Op naar Melbourne! Onze busreis was een hel, zestien uur en midden in de nacht... We moesten ook nog een keer overstappen midden in de nacht, dus dat was ook niet echt een pretje. Ik had gehoopt dat we na Thailand nooit meer 's nachts in een bus hoefden te stappen, maar helaaspindakaas. Vervolgens gingen we naar Urban Central, een hostel waar al een paar Nederlanders zaten die we vanuit Sydney kenden. We konden helaas nog niet inchecken zo 's morgens om 8 uur, dus gingen we met onze brakke moeie koppen naar het strand. 's Middags gelijk terug naar het hostel om in te checken en bij te slapen. De daaropvolgende dagen hebben we een beetje rondgelopen en zijn we nog naar het casino geweest, waar we als VIP naar binnen mochten! Was heel gaaf om te zien, echt heel luxe.

6 Januari was de tijd aangebroken om te beginnen met een tien-daagse roadtrip met zes Nederlanders! Eindelijk weg uit de stad om nu eens het 'echte' Australie te zien. Met twee monsters (groen met paars) van campa's (zoals het verhuurbedrijf ze noemde, swaaaaggggg) waren we er helemaal klaar voor! We hebben de Great ocean road gedaan, een lange weg langs de oceaan, de Grampions (een natuurpark) gezien, naar Phillip Island met pinguins gegaan en nog wat dorpjes onderweg aangedaan. We hebben veel gave dingen vanuit de auto gezien, zoals kangoeroes en koala's. We hebben drie nachten op campings geslapen, de overige zes hebben we op andermans' land geslapen. Dat was elke keer een hele ervaring, de mensen hier zijn zo gastvrij, echt lieverdjes die Australiers! Ook hebben we een nachtje geslapen bij iemand achteroom die in de buurt woonde en dat was echt enorm fijn, want daar hebben we heerlijk gegeten en kunnen genieten van een douche! We hebben namelijk maar drie keer kunnen douchen in de afgelopen tien dagen, voor de rest moesten we het doen met zee of gewoon helemaal niks. Het was heel gezellig en fijn om weer Nederlands te kunnen spreken de hele tijd, maar ik ben ook wel blij dat we nu weer in de beschaafde wereld zijn. Kamperen is en blijft namelijk toch niet echt iets voor mij, denk ik. Vooral met koken ook bijvoorbeeld, zo'n gedoe een hele maaltijd te maken voor zes mensen op 1 gaspit. Ook was het 's avonds zooooooooo koud, echt niet normaal meer. Van de bosbranden en hitte die heersten, hebben wij dus niet echt last gehad, gelukkig!

Sinds gisteren zijn we dus weer in Melbourne, wel in een ander hostel dan waar we de eerste keer zaten, maar dat komt omdat dat vorige hostel nu heel duur is vanwege de Australian Open. Bijna iedereen gaat erheen hier, wel echt heel vet! Wij blijven in Melbourne tot in ieder geval volgende week, misschien langer als we een baantje vinden, anders gaan we ons richting Brisbane begeven.

In ieder geval, ik vermaak me heel erg goed hier in het Australische zonnetje! Ik heb vernomen dat Nederland alweer helemaal ontregeld is door een beetje sneeuw, dus veel succes daar, jullie!
Liefs!

• 16 Januari 2013 - 08:50

Marion:

Fijn weer wat van je te horen! Het was inderdaad lang geleden. Ik heb je vader inmiddels wel een aantal keren gezien, o.a. bij het ziekbed van oma. Het gaat gelukkig wel de goede kant op met haar. Helaas zijn alle berichten in de media over verpleeghuizen waar - daar wil je niet zitten!
    Lieve Anke, nog veel plezier en genieten maar!! XXX, M.