Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anke Onnekink - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anke Onnekink - WaarBenJij.nu

Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Haaaaaaaai!

Fuuk en ik zijn ondertussen alweer een tijdje gesetteld in Brisbane en aangezien we nu in een internetcafe zijn, is het weer een goede aangelegenheid even een stukje te typen!

Na ons great ocean road avontuur kwamen we dus weer in Melbourne aan, waar we nog een week gebleven zijn. Er hing een super leuk sfeertje in de stad vanwege de Australian open. In het begin waren we niet zo into tennis, maar nu achteraf vind ik het echt jammer dat ik geen ticket heb gekocht om het stadium in te kunnen voor een dag! Nu hebben we wat tijd op Fed square rondgebracht, een groot plein in het midden van de stad met strandstoelen met een groot scherm. Super leuk om daar tennis te kijken, iedereen juichen zodra bijvoorbeeld Federer een game heeft gewonnen. Naast tennis kijken, hebben we ook nog een beetje, klein beetje, cultureel gedaan door met een shuttlebus de stad door te rijden en een beetje rond te lopen. Ook wilden we nog een goede stadswandeling maken en overal foto's van maken, maar dat was in het water gevallen omdat die middag mijn portemonnee met meer dan 400 dollar gestolen was... Helemaal kut natuurlijk. Voor de rest was het wel een prima week in Melbourne, maar ik persoonlijk was er wel klaar voor om gewoon weer even door te trekken en iets nieuws te zien.

De dag na dat mijn portemonnee gestolen was, gingen we naar het vliegveld om met Tiger airways naar Brisbane te vliegen. Vlucht ging prima en voorspoedig en het was ook heel makkelijk om vervolgens de stad in te komen. We gingen naar het centrum van de stad om naar een hostel te gaan waar ook een paar Nederlanders zaten die we al kenden, wel gezellig dus! Op onze eerste dag in Brisbane was het weer best wel prima en zijn we naar het 'strand' gegaan, een soort van stadszwembad met zand. De dagen hierna was het weer echt drie keer niks, echt bagger gewoon, dus konden we eigenlijk echt helemaal niks doen. We hebben in het hostel veel kaartspelletjes gespeeld en ik kan nu wel zeggen dat ik veel kaartspelletjes ken, haha. Voor de rest hebben we elke keer gezamenlijk gekookt, zo ook een keertje oerhollandse stamppot; nog nooit thuis in Nederland gegeten, maar eens moet de eerste keer zijn!

Het weer werd die dagen maar steeds niet beter en er was zelfs sprake van hele overstromingen. Wel grappig, want normaal hoor je nooit iets van Australie en toen we de great ocean road deden waren er allemaal bosbranden en dat was toen redelijk bekend nieuws en vervolgens hetzelfde in Brisbane met noodweer en overstromingen.
Australia day, een nationale feestdag hier, viel dus eigenlijk ook letterlijk in het water. Die dag hebben we het hostel alleen verlaten om de twee meter naar de supermarkt te lopen.. Die avond hebben we wel wat goon soldaat gemaakt en vervolgens zijn we uitgegaan naar de Down Under bar, wat een gekke mensen daar, haha! Wel een leuk avondje gehad!

Na een week in het hostel verbleven te hebben, zijn we verhuisd naar een couchsurfer een stuk buiten de stad. We slapen nu bij Thomas, een 30-jarige Australische Vietnamees, heel aardig. Zijn huis is wel echt een studentenhol, maar zolang wij daar gratis kunnen logeren, zijn wij blij! We hadden trouwens een aantal dagen geleden ook nog een sollicitatiegesprek voor een gekke salesbaan. We hadden geen idee wat het inhield en volledig misplaatst zaten wij met slippers in de wachtkamer te wachten... Toen werden we door een man in pak naar binnen in een kantoortje geroepen en kwamen we erachter dat we vaste telefoonlijnen aan bedrijven zouden moeten gaan verkopen en dat je dus veel kennis van telefoonpakketten en dergelijke moet hebben. We konden echt wel door de grond zakken, want we hebben NUL verkoopervaring en bovendien weten we niks van al die telefoonlijnen... Dat kwam ook redelijk duidelijk over in dat sollicitatiegesprek, dus het was echt een beetje genant.
Eenmaal terug thuis kregen we wel een leuk aanbod van Thomas, onze host bij wie we slapen: of we een weekendje met hem en zijn vrienden meewilden naar Byron Bay. Sure, why not?

Afgelopen weekend dus op naar Byron Bay en het was echt suuuuuper leuk. Byron Bay is echt het Australie wat je voor ogen hebt: surfdudes, zon, zee, strand, uitgaan, laidback lifestyle, echt helemaal mooi. Toen we daar aankwamen gelijk naar het strand en die avond gebbq'd, heel gezellig. Vervolgens uitgegaan, eerst flink wat bars afgehobbeld, maar uiteindelijk op een heel leuke plek beland! Kort nachtje gehad omdat we vroeg moesten opstaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Gelijk weer door naar het strand om een dagje lekker te gaan bakken en zoooooo, ging heel hard gisteren met de Australische zon. De zee was trouwens ook echt behoorlijk woest: hoge, grote golven met echt een sterke stroming, het was echt al een hele workout om op een bepaald punt in zee te bljiven. Na dit goede stranddagje weer terug naar de stad, terug naar Brisbane.

We blijven hier nog tot aanstaande zaterdag en dan gaan we naar Fraser Island, heel veel zin in. Vanaf daar gaan we naar beneden via de oostkust, dus dan zullen we weer opnieuw langs Byron Bay ook komen.
Vandaag is trouwens ook de dag dat ik over precies vier weken alweer terugvlieg, slik, wat gaat de tijd snel!
Ik ga nog eventjes heel erg genieten van de laatste weken en dan kom ik alweer terug en laat ik Fuuk hier achter...
Dus, tot gauw!
X

• 04 Februari 2013 - 09:12

Marion:

Hey Anke,

wat 'n leuke avonturen (behalve het stelen van je portemonnee dan natuurlijk). Wat betekent goon in:

Nog maar 4 weken - jeetje. Ik verheug me er erg op je weer te zien en nog meer verhalen te horen!
    Ik neem aan dat je met name door je vader op de hoogte gehouden wordt van het wel en wee in Nederland. Met ons gaat alles goed en met oma gaat het gelukkig een stuk beter. Ik denk dat ze binnen 2 weken thuis is.
    Vorige week heb ik een dagje op Rafael opgepast - wat een leuke, vrolijke baby! Ik ben hem gaan voorlezen uit een baby knisperboek en hij was volledig gefocust - en dat voor 4 1/2 maand!

Nog een fantastische tijd verder,
    liefs en groetjes, Marion

• 10 Februari 2013 - 15:08

Jolanda:

Ja Anke, balen van die portemonnee, al is dat inmiddels al weer een poos geleden. En mooi dat je ondertussen zoveel kaartspelletjes kent. Heeft Fuuk je de beginselen van bridge al geleerd? Nou maar hopen dat die decentrale selectie ertoe leidt dat je inderdaad geneeskunde kunt gaan doen! Gijs en ik gaan zo een borrel drinken bij Monic en Harry en eens bijpraten over onze stoere dochters!
    Dikke kus en liefs, Jolanda