Jaaaa zijn we weer! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke Onnekink - WaarBenJij.nu Jaaaa zijn we weer! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke Onnekink - WaarBenJij.nu

Jaaaa zijn we weer!

Blijf op de hoogte en volg Anke

21 September 2012 | Thailand, Chiang Mai

Ciaaaao!

Het is een tijdje geleden en aangezien dit de eerste keer is dat ik deze vrijdagavond niet uitga, is dit een perfect moment om een nieuwe blog te schrijven. De afgelopen weken is er weer een hoop gebeurd en als ik het allemaal zo uitgebreid zou gaan beschrijven als hiervoor, dan zijn we nog wel eventjes bezig. Om jullie dat leed te besparen, zal ik het proberen niet te lang te maken!

Even een korte opsomming van de afgelopen weken:
Dierentuin, English Camp, massages, Chiang Mai en uitgaan, school en lesgeven, nieuwe huisgenoten, veel regen en Doi Ithanon.

Ik zal eens beginnen bij het English Camp. Vorige week dinsdag werden gingen we met Jim en vijf vrijwilligers op Camp! Dat vond plaats op een school in de middle of nowhere waar we ruim twee uur voor in de achterbak van zo'n pickup moesten bivakkeren. Het nadeel was dat je echt mega verrot zat maar het voordeel was dat we wel onze eerste zonnestralen op ons huidje kregen! Maar goed, toen ik het over de middle of nowhere had, bedoelde ik ook echt de middle of nowhere. We sliepen met z'n vijven in een hutje op palen boven water, zonder muren, waardoor we eigenlijk dus buiten sliepen. De eigenaresse beweerde dat er geen muggen waren, wat echt de grootste grap ooit was. Gelukkig kregen we muskietennetten wat ook meer dan nodig was, aangezien het er 's avonds ook nog eens stikte van vliegende oorkruipers. Ik meen het, ze waren overal, maar omdat deze gekke gemuteerde oorkruipers nog niet echt dermate ontwikkeld waren, vielen ze de hele tijd van het plafond in je haar enzo. Niet echt genieten. Maar goed, het kamp zelf was wel echt best leuk. Heel vermoeiend met meer dan 150 kinderen, maar het was het wel waard. Engels hebben ze niet geleerd, maar wel heeeeeel veeeel liedjes. Wat ook wel vet was, was dat er twee monnikenbroertjes op school zaten daar. Ze waren serieus echt chill en konden als enigen nog een beetje Engels, wat dus erg prettig voor ons was.

Na drie dagen kinderen vermaakt te hebben, gingen we weer naar huis. We waren heel moe, maar toch hadden we zin die avond nog iets leuks te doen en aangezien het vrijdagavond was, besloten we de stad in te gaan. Daar hebben we gegeten bij een super leuk restaurant met lekker eten en vette cocktails enzo. Daarna gingen we uit en dat was ook weer echt super leuk! Echt leuk om allemaal mensen te ontmoeten die uit de hele wereld komen.

Zaterdagavond gingen we weer uiteten in de stad om de verjaardag van Marissa te vieren. Zij is in onze ogen "nieuw", omdat ze net terugkwam van een maand reizen door Thailand, maar eigenlijk is zij ook een soort van begeleider van ons en hoort zij gewoon bij de organisatie. Dan hebben we ook nog Clare, een nieuw iemand uit Australië.
Zaterdag hadden we trouwens ook onze eerste thaise massage! Dat was serieus best een belevenis, want je moest echt een debiel pak aan en erg ontspannend was het niet. Je kan het het best omschrijven als yoga die op jou toegepast wordt.. Ik wist oprecht niet dat ik mijn knieën in mijn nek kon leggen en dat er een paar spieren in mijn bovenbenen echt enorm gevoelig zijn wanneer er iemand met zn vuisten heen en weer over wrijft. Verder was het gevoel erna wel fijn, ik voelde me heel lenig en elastisch, ook al was dat maar voor korte duur. Daarom heb ik vandaag maar een andere massage genomen, met van die olie enzo, dat was wel iets ontspannender. Het is vooral dat je je enorm gezond en healthy voelt zodra de massage klaar is.

Goed, zondag gingsen we naar Doi Ithanon met alle vrijwilligers, Jim en haar vriend (met zn 10en en dat dan ook in een auto, dus raad eens hoe comfortabel dat was). Doi Ithanon is de hoogste berg van Thailand en zo'n 2,5 km hoog is. Je zou verwachten dat het uitzicht er mooi is, maar als je dat denkt, dan zit je dus echt goed fout. Ik zat weer achterin de bak van de pickup en hoe hoger we kwamen, hoe kouder en mistiger het werd. Het was daarboven zo'n 15 graden, dat is best een verschil met de temperaturen waaraan we zo onderhand gewend zijn. Boven op de berg waren een aantal mooie tempels. Iets lager was echt een enorme waterval die echt heel vet was. We hebben daar een beetje omhoog gelopen, maar er was ook een pad naar beneden die heel dicht bij die waterval kwam. Iemand dacht dat het leuk was daar naartoe te lopen.. Alleen werd je zeik- en zeiknat van die waterval en het was er zo nat en modderig dat een meisje uit ons huis niet 1, maar zelfs 2 keer vol op haar gat ging, met modder en al, wat echt best goed leedvermaak was.

Aan het eind van de avond gingen we weer de stad in en naar de Sunday night market. Ik weet zeker dat mama het daar geweldig zou vinden en met bergen souvenirs naar huis zou komen; zo'n soort markt is het dus.
Maandagochtend moesten we weer naar school en hadden we weer een camp, alleen dan op onze "eigen" school. Ik was zoooo vermoeid en ben daarna gelijk mn bed ingedoken met een enorme hoofdpijn. Dinsdag ging het gelukkig weer beter. Woensdag en donderdag moesten Fuuk en ik naar een andere school om nieuwe kinderen les te geven, die allemaal een stuk ouder waren, van 12 tot 15... Helaas konden we daar geen head shoulders knees and toes meer mee spelen, erg jammer haha.

Oke nu ga ik er een eind aan maken, hij is alweer veel te lang, sorry. Morgen gaan we vroeg opstaan en de jungle in voor een trekking en een olifantentocht, zin in! Dus, doei voor nu!

  • 21 September 2012 - 17:35

    Marion:

    Hartstikke leuk!

  • 21 September 2012 - 17:35

    Marion:

    Hartstikke leuk!

  • 21 September 2012 - 17:35

    Marion:

    Hartstikke leuk!

  • 21 September 2012 - 17:35

    Marion:

    Sorry, er ging iets mis...

  • 22 September 2012 - 10:07

    Monic:

    We genieten weer helemaal mee. Ik ben wel benieuwd naar die markt!!!!!Krijg je van die andere reizigers goede tips voor jullie verdere reis? Je wordt wel al stoerder met al die insecten om je heen, nu nog de slakken!!!
    XXXXX

  • 22 September 2012 - 11:42

    Gijs:

    Oke, Anke, dit gaat super. Volgende week beginnen jullie volgens mij alweer aan de laatste week. Fantastische opbouw lijkt me om zo eerst een maandje huiswarm te worden. Hoop dat jullie Thais nu zover gevorderd is dat je daar de rest van de tijd plezier van hebt. Op communiceren in het Engels begrijp ik inmiddels, hoef je niet te veel te rekenen.
    Alvast veel plezier op de Olifant, en we blijven jullie volgen!

  • 25 September 2012 - 21:22

    Rian:

    Hoi Anke en Fuuk, wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Jeroen kijkt me af en toe raar aan omdat ik zit te lachen tegen de pc, jullie verhalen zijn erg grappig en herkenbaar. Na deze week begint de grote reis, we blijven jullie volgen. Geniet ervan samen en blijven schrijven he.
    Groetjes Rian

  • 01 Oktober 2012 - 13:19

    Frieda Onnekink:

    Anke, voor Opa en mij is het echt een feest om jouw belevenissen te kunnen delen. Je bent echt een kei! Het goede nieuws van hier is, dat we door bemiddeling van je Pa een nieuwe computer hebben. Wat een geweldig ding! En ook door Harry op zeer vakkundige wijze geïnstalleerd. Nu heb ik er weer zo'n plezier in dat ik moet oppassen om niet het eten-koken te vergeten. En ook Opa krijgt er al heel veel zin en vaardigheid in om het één en ander voor elkaar te krijgen. De jonge generatie halen we natuurlijk nooit meer in, maar ik ben al dik tevreden met wat ons geboden wordt en ik ook al kan.
    Lieverd, je Thaise (of beter gezegd Chiang Mai) periode zit er haast op en we wensen je heel veel mooie nieuwe indrukken en kijken weer uit naar je verhalen daarover. We genieten echt van jou!
    groetjes, ook aan Fuuk, van ons tweetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2013

Het einde, the end, le fin, ปลาย, akhir

04 Februari 2013

Brisbane

16 Januari 2013

Melbourne!

25 December 2012

Sydney

02 December 2012

Op de helft!
Anke

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 8279

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: