En de rest (Koh Pi Phi en Koh Phangan) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke Onnekink - WaarBenJij.nu En de rest (Koh Pi Phi en Koh Phangan) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anke Onnekink - WaarBenJij.nu

En de rest (Koh Pi Phi en Koh Phangan)

Blijf op de hoogte en volg Anke

19 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Goed en dan nu de rest, dus het begin van Koh Phi Phi!
We gingen met veel zin de pier van Krabi tegemoet: een schijnend zonnetje in combinatie met een heldere zee. Ik voelde me nog steeds niet lekker en ging daarom binnen in de airco zitten, terwijl Fuuk lekker van het zonnetje buiten genoot. Binnen twee uur kwamen we aan in Koh Phi Phi en werden we door vele mensen bestookt of we in hun hostel wilden verblijven. Wel fijn, want zo hoefden we niet echt moeite te doen om er eentje te vinden. We kozen er eentje uit die een beetje uit de drukte van het dorpje lag en een zwembad had. In Phi Phi hebben ze geen auto's, het is daar veel te klein voor, maar iedereen heeft fietsen. Ze houden geen links of rechts en rijden dus dwars door alle toeristen met backpackers heen. Maargoed, dat was even een klein beetje background informatie. Toen we uitgepakt hadden, besloten we maar eventjes het zwembad te bekijken. Super toevallig, want ik zag toen iemand waarvan ik zeeeeeeeeeeker wist dat ik hem in Bangkok gezien had. Hij zat namelijk toen op het damestoilet en beweerde dat ik in het mannentoilet stond, wat dus niet zo was en toen hij erachter kwam dat ik gelijk had, deed hij het maar gauw af met de typische thaise grap: ahhh same same but different. Niet erg grappig en gevat dus, maar wel genoeg reden dat ik hem dus nog herkende. Hij herkende mij vervolgens ook weer en het was dus allemaal echt ziek toevallig. Hij en zijn vrienden vertelden een beetje wat leuk was om te zien en te doen op het eiland, dus dat was wel handig. Na deze sociale babbel in het zwembad ging ik toch maar mijn bed in, omdat ik me echt niet zo lekker voelde. Helaas heeft dit zich toen gemanifesteerd in een soort van griep of iets dergelijks en heb ik daardoor daarna nog vier volle dagen met koorts in bed gelegen. Wel jammer dat ik dus toen alleen heb kunnen genieten van de linker- en rechtermuur en het plafond. Fuuk heeft zich alleen nog best goed vermaakt: tochtjes naar de supermarkt voor voedsel voor mij, snorkeltochten en uitgaan met een Israelier. Mijn dagen waren dus oprecht heel erg saai, het enige waar ik naar uitkeek waren de wandeltochtjes 's avonds met Fuuk naar een restaurantje voor eten, hoewel die echt enorm vermoeiend voor me waren, haha. Maar goed, de zesde dag op het eiland voelde ik me eeeeeeindelijk weer wat beter en gingen we naar het strand. Het was heel erg chill: blauw water, zacht strand, je kent het wel. Fuuk was met die Isralier dus uitgeweest en wist me ervan te overtuigen dat we die avond echt naar het strand moesten gaan, omdat je echt heel vette vuurshows hebt. Daar was geen woord van gelogen. De tenten op het strand worden in ware clubs omgetoverd, met keiharde muziek en vuurshows. Echt heeeeeel erg gaaf en uiteindelijk mag je ook zelf meedoen. Je kan dan touwtje springen met het touw in de fik, limbodansen onder vuur door en door een hoepel die in vuur staat, springen. Ik vond het allemaal heel leuk om naar te kijken, maar zelf durfde ik eigenlijk niks.... totdat ik het slachtoffer werd van een zo'n thaise vuurshowman (echt een bizar lelijk woord, maar een betere omschrijving kan ik er even niet voor vinden) en hij tilde me limbodansend en al onder die stok door, wat ik echt super eng vond (het was wel lekker warm, want we waren daarvoor net helemaal natgeregend, dus m'n kleren werden op deze wijze heel snel droog). Daarna kwam de hoepel met vuur en ook daar werd ik doorheen getild, maar omdat dat allemaal niet zo snel ging, was het echt super heet. Dat kon efficienter en daarom zijn Fuuk en ik er vervolgens zelf doorheen gesprongen (wij zijn dus letterlijk voor (oke, met) elkaar door het vuur gegaan, haha). Daarna hebben we de avond nog gezellig doorgebracht met die Thaise vuurman en een paar Australiers.
De dag erna gingen we naar het viewpoint, een hoog punt op het eiland met een prachtig uitzicht over twee baaien. Vermoeiend om naar boven te lopen, maar zeer de moeite waard! Die avond was het "black moon" en gingen we weer naar het strand, wederom weer gezellig.

De dag erna (inmiddels al dag 8) gingen we weg, op weg naar Koh Phangan. Ik had er lichtelijk dubbele gevoelens bij, ik vond het echt heel leuk namelijk daar en wilde dus enerzijds niet weg, maar anderzijds was het echt tijd om weer door te gaan. Het fijne deze keer was: we reisden overdag. Dus de boot van half 11 's ochtends terug naar Krabi en vanaf daar naar Surat Thani en vervolgens weer met de boot naar Koh Phangan. Het reizen nam de hele dag in beslag, maar het was zooo chill dat het gewoon niet 's nachts was.

In elk geval, rond een uur of half acht 's avonds kwamen we aan in Koh Phangan. Weer vanaf daar een slaapplek geregeld, dit keer bungalows aan het strand met een zwembad. Omdat het laagseizoen is, is het echt suuuuuper cheap, namelijk maar vijf eckies per nacht voor onze kamer. Het complex is echt best wel luxe, groot zwembad, een restaurant, grote bedden, gelegen aan het strand, etc. Omdat het nu zo goedkoop is, is het ook best wel vol met allemaal reizigers, best gezellig. Josh, iemand uit Engeland die we in Bangkok ontmoet hadden (niet die van het toilet) is ons achterna gereisd en kwam iets later die avond ook daar aan. In Bangkok hadden we op onze dip-avond toen met hem rondgestruind en het was heel gezellig, maar dat hij nu ons achterna gereisd was naar Koh Phangan was toch wel een beetje zo van: 'ehhhhh, okee...' De volgende dag hebben we dus ook helemaal met hem doorgebracht en het was tot op zekere hoogte best prima. Hij heeft een motor in Thailand gekocht en met z'n 3en gingen we die dag op de motor naar een waterval, wat best eng was, maar vooral ook best wel gaaf. Bovendien heeft hij veel ervaring, dus we hoefden gelukkig niet echt voor ons leven te vrezen. De waterval echter stelde niet zoveel voor, helaas. Daarna gingen we naar een klein barretje dichtbij onze bungalows op het strand, wat echt de meest coole plek ooit is. Overal zijn teksten met UV-verf en ook Fuuk en ik hebben onze namen achtergelaten. De "eigenaars" chillen zelf net zo hard mee (joints, veeeeeeeeeeeeel joints) en hebben op fuuks been een gave tekening met die verf gemaakt. 's Avonds gingen we weer terug en zag het er allemaal echt bizar uit met UV-lichten. Jullie kunnen je waarschijnlijk hierbij allemaal geen voorstelling maken, maar binnenkort volgen foto's! In elk geval, met Josh was het best gezellig, maar ook best vermoeiend omdat hij echt enorm slecht te verstaan was met een zwaar mompelend Engels accent.

De dag erna hebben we niet zoveel gedaan: heel veel fruit gegeten, middagdutjes gehouden en bij het zwembad gelezen. Daarna zijn we soort van uitgeweest met onze buren (een Canadees en een Amerikaan), maar dat stelde allemaal niet zoveel voor. De beroemde fullmoonparty is namelijk pas de 30e en tot die tijd is er op dit eiland echt niet zo heel veel te beleven, je kan het gerust een beetje saai noemen. Wel grappig was dat we bij dat uitgaan een heel dronken duitse kerel ontmoetten, die ons per se naar huis wilde brengen toen we ervandoor gingen. Onze buren gingen ook mee, maar dat vond die Duitser allemaal niet zo leuk en het was echt hilarisch wat voor dingen hij allemaal tegen ze zei (You are emberassing, why are you following me? Go into the sea and swim, I hate you guys, you annoy me). Onze buren vonden het ook hilarisch, aangezien die Duitser toch echt degene was die ONS volgde.

Oke en ondertussen zijn we alweer aanbeland bij vandaag. We hebben lekker lang uitgeslapen en lekker gechilld bij het zwembad en de zee, heel ontspannend allemaal. Fuuk ging nog hardlopen, maar ik had daar niet zo'n behoefte aan. Daarna gingen we weer naar ons barretje en gingen we uiteten met een van de "eigenaren", heel gezellig. Hij zet tattoos en rookt meer regelmaat wiet en eens per maand komt er een mushroom-shakeje bij kijken. Je krijgt nu waarschijnlijk een beeld in je hoofd van hoe die is, maar geloof me, je hebt het fout. Hij is behoorlijk slim en heeft leuke en interessante opvattingen en is super aardig. Ik merk dus wel echt dat mensen zo enorm anders kunnen zijn dan dat ze op het eerste gezicht lijken!

Morgen verlaten we Koh Phangan (we hebben echt elk feest hier gemist: black moon, half moon en full moon, haha) en gaan we naar Koh Tao. Iedereen zegt dat het geweldig is, dus ik kijk er echt naar uit. Het is onze laatste bestemming in Thailand, daarna vliegen we alweer naar Maleisie! Tijd vliegt!

Lieeeefs!

  • 19 Oktober 2012 - 17:57

    Marion:

    Leuke verhalen! Veel plezier verder en vooral een goede reis.... xxx

  • 19 Oktober 2012 - 19:43

    Bartel:

    Hey zusje,
    Wat een verhalen en ervaringen. Wij zitten hier dagelijks aan het strand te Chilen hahah.
    Ik heb alleen echt jeuk op mijn borst door zonnesteek ofzo iets.
    Heb je niet te veel geblowt bij die wietman? Hahaaha
    Veel plezier op nog en hoop dat je binnenkort weer wifi hebt ;)

    Ik hou van je en geen gekke dingen doen hè :p

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2013

Het einde, the end, le fin, ปลาย, akhir

04 Februari 2013

Brisbane

16 Januari 2013

Melbourne!

25 December 2012

Sydney

02 December 2012

Op de helft!
Anke

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 8280

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: